خبرهای داغ:
نادری عنوان کرد: گمرک قزوین در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۹۵ درصد درآمدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته است.
کد خبر: ۹۵۸۵۵۴۰
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

قزوین_به گزارش بسیج، سعید نادری با بیان این مطلب اظهار کرد: مجموع میزان درآمد گمرک قزوین در ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۴۰هزار و۹۵۴  میلیارد ریال می باشد  که این درآمد  نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد ۹۵درصدی همراه بوده است. 

نادری میزان صادرات استان از ابتدای سال جاری تاکنون را برابر ۷۸۵هزار تُن به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار اعلام کرد. 

مدیرکل گمرک قزوین درخصوص عمده کشورهای مقصد صادرات گفت: عراق با ۲۷ درصد، امارات ۱۵، پاکستان ۱۰، ترکیه ۹ و روسیه با ۸درصد از عمده کشورهای مقصد صادرات می باشند. 

این مسئول گمرکی در رابطه با عمده اقلام صادراتی طی ۱۱ ماهه سال جاری  اظهار کرد: ازابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ عمده کالاهای صادراتی در گمرک قزوین روغن پایه، پودر شوینده، میله های فولادی، تریلر های سردخانه دار و اکسید مولیبدن  می باشند.

نادری در بخش دیگری ازسخنانش به رشد ۴۱ درصدی در حوزه واردات اشاره کرد و ابراز داشت: میزان واردات از ابتدای سال جاری تا کنون برابر ۱۹۳ هزار تُن به ارزش ۱۱۶۷ میلیون دلار است که این آمار بیانگر رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه  سال قبل می باشد.

سعید نادری تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی در مدت ۱۱ ماهه سال جاری قطعات منفصله، کمپرسور کولرخودرو، اجزا و قطعات تریلرها، دستگاه‌های مکانیکی و  سایر پلی اترها بوده است. 

مدیرکل گمرک قزوین گفت: امارات با ۴۵درصد، چین ۳۱، ترکیه ۱۱، آلمان و روسیه با ۲ درصد از عمده کشورهای مبدا واردات به گمرک قزوین می باشند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار